Regulamin dotyczący sprzedaży biletów (obowiązuje od 10.03.2022 r.)
I – Postanowienia ogólne
- Zakup biletu do Teatru Syrena jest równoznaczny z akceptacją niniejszego regulaminu.
- Teatr Syrena newsletterem powiadamia widzów o dacie i godzinie rozpoczęcia sprzedaży i rezerwacji biletów na wydarzenia.
- Ze względu na zobowiązania Teatru Syrena, wynikające ze specyfiki działalności, do sprzedaży udostępniona może być tylko część miejsc na widowni.
- W przypadku, gdy w prezentowanym wydarzeniu artystycznym pojawić się mogą sceny przeznaczone dla widzów dorosłych lub efekty mogące mieć wpływ na zdrowie, teatr podaje stosowną informację na podstronie poświęconej danemu wydarzeniu.
- Na widownię nie zostaną wpuszczone osoby:
- a) spóźnione na wydarzenie artystyczne (przybyłe po zamknięciu drzwi na widownię). Wejście na widownię oraz zajęcie miejsca będzie możliwe dopiero w trakcie przerwy. W przypadku gdy w trakcie wydarzenia nieprzewidziana jest przerwa, obsługa widowni w ogóle nie wpuści spóźnionego widza na salę.
- b) znajdujące się pod wpływem alkoholu lub innych środków odurzających;
- Widzowie przebywający na terenie Teatru Syrena zobowiązani są do:
- a) przestrzegania całkowitego zakazu palenia papierosów na terenie Teatru;
- b) postępowania zgodnie z komunikatami (słownymi oraz dźwiękowymi) wydawanymi przez pracowników Teatru, w tym obsługę widowni;
- c) przestrzegania zakazu utrwalania spektaklu, w tym fotografowania i nagrywania;
- d) przestrzegania zakazu spożywania na widowni posiłków oraz wnoszenia napojów w otwartych pojemnikach.
- Widzowie, którzy nie zastosują się do powyższych zakazów, zostaną wyproszeni z widowni bez prawa ubiegania się o zwrot środków za bilety.
- Dyrekcja Teatru Syrena zastrzega sobie możliwość zmiany repertuaru i obsady.
- W razie zaistnienia siły wyższej, zdarzeń losowych niezależnych od Teatru Syrena, np. decyzji władz o odwołaniu imprez kulturalnych, w szczególności z uwagi na żałobę narodową, lub decyzji władz o zamknięciu teatrów – zakupione bilety i vouchery podlegają zwrotowi lub zamianie na inny termin lub inny spektakl w nowym terminie.
II – Rezerwacja i zakup biletów
- Bilety do Teatru Syrena mogą być kupowane wyłącznie przez osoby pełnoletnie. Ceny biletów podawane są w złotych polskich i zawierają podatek VAT.
- Rezerwacja telefoniczna możliwa jest w godzinach pracy działu sprzedaży i kasy biletowej.
- Rezerwacja telefoniczna przyjmowana jest pod numerami telefonów (22) 10 11 613/616/630.
- Rezerwacja mailowa możliwa jest pod adresem bilety@teatrsyrena.pl – odpowiedź na wiadomości mailowe wysłane po godzinach pracy działu sprzedaży lub kasy biletowej zostanie udzielona następnego dnia roboczego.
- Wysłanie zamówienia drogą mailową nie jest równoznaczne z dokonaniem rezerwacji. Rezerwacja jest aktywna, gdy widz otrzyma potwierdzenie dokonania rezerwacji wraz z jej indywidualnym numerem.
- W dniu spektaklu nie prowadzi się rezerwacji biletów na ów spektakl. Widz ma wówczas możliwość zakupu biletu online (za pośrednictwem strony www.teatrsyrena.pl) lub w kasie Teatru Syrena.
- Dokonaną rezerwację należy wykupić:
- a) w ciągu 10 dni od dnia dokonania rezerwacji – w przypadku rezerwacji grupowych;
- b) w ciągu 3 dni od dnia dokonania rezerwacji – w przypadku rezerwacji indywidualnych;
- c) w innym terminie wskazanym w mailu potwierdzającym rezerwację.
- Dostępne formy płatności:
- a) gotówka/karta w kasie teatru;
- b) przelew bankowy na nr konta 19 1090 1870 0000 0001 3153 4682
SWIFT: WBKPPLPP
W tytule przelewu prosimy wpisać numer rezerwacji, imię i nazwisko osoby rezerwującej, datę i tytuł spektaklu.
- W przypadku płatności przelewem rezerwacja otrzymuje status opłaconej w momencie zaksięgowania środków na koncie bankowym Teatru Syrena. Przesłanie potwierdzenia przelewu nie jest równoważne z jej opłaceniem.
- Przelewy przesłane bez wskazania numeru rezerwacji i danych rezerwującego będą odsyłane.
- Nieopłacenie rezerwacji w wyznaczonym terminie skutkuje automatycznym jej anulowaniem. O fakcie anulowania rezerwacji klient powiadamiany jest wyłącznie drogą mailową (jeśli w trakcie składania rezerwacji podał adres e-mail). Teatr Syrena nie powiadamia widzów telefonicznie o anulowaniu rezerwacji.
- Bilety na wydarzenia artystyczne organizowane w Teatrze Syrena można kupić:
- a) w dziale sprzedaży i kasie Teatru Syrena przy ul. Litewskiej 3 w godzinach ich funkcjonowania;
- b) poprzez stronę internetową www.teatrsyrena.pl. Sprzedaż odbywa się 24h. Transakcje obsługiwane są przez PayU;
- c) za pośrednictwem sprzedawców zewnętrznych: ebilet.pl, eventim.pl, kicket.com oraz ich punktów sprzedaży stacjonarnej.
III – Wejściówki
- Wejściówki w Teatrze Syrena:
- a) nie gwarantują miejsca siedzącego, upoważniają jedynie do wejścia na spektakl;
- b) sprzedawane są w kasie teatru 30 minut przed rozpoczęciem wydarzenia lub za pośrednictwem portalu kicket.com na zasadach określonych przez portal;
- c) sprzedawane są tylko na spektakle wieczorne w ograniczonej ilości.
- Cena wejściówki sprzedawanej w kasie Teatru Syrena wynosi 50 zł.
- Osoby, które kupiły wejściówkę, wpuszczane są na widownię po trzecim dzwonku i mogą zajmować wolne miejsca siedzące, z wyjątkiem miejsc wyłączonych spod możliwości udostępniania osobom posiadającym wejściówki, wskazanych przez obsługę widowni.
- Osoby, które kupiły wejściówki, zobowiązane są w każdym momencie do ustąpienia miejsca osobie, która kupiła bilet ze wskazanym miejscem.
- Wejściówki nie są sprzedawane na: premiery, gale, spektakle jubileuszowe, spektakle zamknięte oraz spektakle sylwestrowe;
- Wejściówka nie podlega zwrotowi ani wymianie.
- Teatr Syrena zastrzega sobie prawo niesprzedawania wejściówek na wybrane spektakle. Szczegółowych informacji na ten temat udziela kasa teatru.
IV – Bilety ulgowe i promocyjne
- Bilety ulgowe w Teatrze Syrena przysługują:
- a) dzieciom do 3 roku życia (bilet darmowy) – pod warunkiem, że dziecko siedzi z rodzicem na fotelu;
- b) emerytom i rencistom – tzw. „Bilet Seniora”, studentom i osobom z niepełnosprawnościami – szczegółowe informacje znajdują się na stronie internetowej Teatru w zakładce „Bilety”;
- c) opiekunom grup szkolnych na bajkach w przeliczeniu 1 opiekun na 15 dzieci. Bilet dla opiekuna jest darmowy.
- Bilety ulgowe nie będą sprzedawane na: premiery, gale, spektakle jubileuszowe, spektakle zamknięte oraz spektakle sylwestrowe.
- Bilety promocyjne zakupione w ramach akcji prowadzonych przez Teatr Syrena nie podlegają wymianie ani zwrotom.
V – Osoby z niepełnosprawnościami
- Spektakle z repertuaru Teatru Syrena przystosowane są do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. O rodzaju udogodnień informujemy widzów poprzez piktogramy w kalendarium spektakli oraz w opisie każdego spektaklu.
- Osoby z niepełnosprawnościami obsługiwane są poza kolejnością.
- Osoby z niepełnosprawnościami nie ponoszą dodatkowych opłat z tytułu korzystania z udogodnień na spektaklach.
- Pętle indukcyjne przeznaczone dla osób korzystających z aparatów słuchowych są na stałe zamontowane na widowni i w kasie teatru.
- Widzów chcących skorzystać z audiodeskrypcji lub napisów prosimy o wcześniejszy kontakt z działem sprzedaży (e-mail: bilety@teatrsyrena.pl, tel. 22 10 11 613/616), najpóźniej na 5 dni przed terminem spektaklu.
- Osobom poruszającym się na wózkach inwalidzkich, które nie chcą zajmować miejsc siedzących, przysługuje wejściówka na spektakl.
VI – Faktury, zwroty, wymiana, reklamacje
- Kasa Teatru Syrena wystawia faktury:
- a) podczas sprzedaży biletów w kasie – prosimy o zgłoszenie chęci otrzymania faktury przed dokonaniem płatności,
- b) w chwili księgowania przelewu za bilety – jeśli klient wcześniej przekazał informację o chęci otrzymania faktury VAT,
- c) w okresie późniejszym wyłącznie na podstawie oryginału paragonu fiskalnego po dokonaniu sprzedaży biletów, ale nie później niż w terminach wynikających z ogólnie obowiązujących przepisów dotyczących podatku od towarów i usług VAT.
- Do jednego paragonu fiskalnego wystawiona może być tylko jedna faktura.
- Bilety zakupione na spektakle Teatru Syrena nie podlegają zwrotom i wymianie.
- Karnety zakupione na warsztaty teatralne dla dzieci i dorosłych nie podlegają zwrotom i wymianie.
- Klient, który zakupił bilety do Teatru Syrena, ma prawo do zwrotu środków lub wymiany biletów tylko w sytuacji opisanej w Dziale I pkt. 9 regulaminu.
- W przypadku, gdy spektakl nie zostanie wystawiony z przyczyn leżących po stronie Teatru:
- a) Teatr w miarę możliwości postara się zaproponować obejrzenie innego spektaklu lub zaproponuje przeniesienie zakupionych biletów na inny termin;
- b) Teatr na wyraźną decyzję klienta dokona zwrotu kwoty zakupu w formie w jakiej dokonano zapłaty w ciągu 30 dni od dnia zgłoszenia.
- Wszelkie reklamacje prosimy kierować na adres bilety@teatrsyrena.pl wraz z opisem reklamowanej sytuacji.
- Odpowiedź na reklamację udzielana będzie w terminie 10 dni roboczych od otrzymania reklamacji.
- Negatywne ustosunkowanie się Teatru do zastrzeżeń Widza wskazanych w reklamacji w żadnym zakresie nie ogranicza praw Widza do dochodzenia swoich praw na drodze postępowania sądowego.
- Widz uprawniony jest do skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, zgodnie z zasadami określonymi na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php.
VII – Internetowa sprzedaż biletów
- Warunkiem skorzystania z systemu internetowej sprzedaży biletów jest:
- a) zaakceptowanie niniejszego Regulaminu, które jednocześnie stanowi oświadczenie woli i stwarza prawne zobowiązania między Kupującym a Teatrem Syrena z siedzibą w Warszawie, 00-589, ul. Litewska 3, Organizatora wydarzeń oraz
- b) spełnienie wymaganych procedur rezerwacji i zakupu na stronie www.teatrsyrena.pl:
- • rejestracja Kupującego
- • wybór wydarzenia i liczby biletów,
- • sprawdzenie danych,
- • potwierdzenie dokonania zamówienia oraz otrzymanie drogą elektroniczną potwierdzenia przyjęcia zamówienia przez Teatr Syrena.
- Warunkiem sprzedaży internetowej biletów jest opłacenie zamówienia przez Kupującego; zapłata niepotwierdzona przez bank Kupującego w wyznaczonym czasie powoduje automatyczne anulowanie zamówienia.
- Płatności za bilety są obsługiwane za pośrednictwem portalu www.payu.pl przez firmę PayU SA, ul. Grunwaldzka 186, 60-166 Poznań, Polska. Brak bankowego potwierdzenia, o którym mowa wyżej powoduje, iż pieniądze pobrane przez operatora płatności mogą być wykorzystane przy kolejnym zakupie lub zwrócone – Kupujący jest informowany o sposobie postępowania w danej sytuacji przez PAYU pocztą elektroniczną.
- Aby otrzymać fakturę VAT należy w procesie zamawiania zaznaczyć opcję Faktura VAT oraz podać poprawne dane niezbędne do jej wystawienia.
- Teatr nie ponosi odpowiedzialności za skutki podania nieprawdziwych lub błędnych danych w formularzu zamówienia.
- Teatr nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia transmisji danych w trakcie dokonywania zakupu.
- Teatr zastrzega sobie możliwość zakończenia sprzedaży internetowej w każdej chwili bez podawania przyczyn.
- Brak możliwości zakupu biletu za pośrednictwem systemu sprzedaży internetowej nie oznacza braku biletów w kasie teatralnej.
- Podczas jednej transakcji widz może kupić bilety na dowolną liczbę wydarzeń. Na każde z wydarzeń jednorazowo można kupić maksymalnie 10 sztuk biletów.
- Wszystkie informacje dotyczące przebiegu realizacji zamówienia przekazywane będą drogą elektroniczną w godzinach pracy działu sprzedaży i kas biletowych.
- Bilety ulgowe bez udokumentowania prawa do ulgi nie uprawniają do wejścia na widownię – są nieważne. Widz zostanie poproszony o dokonanie dopłaty do regularnej ceny biletu.
- Otrzymany bilet należy okazać obsłudze widowni przed spektaklem (wersja papierowa lub w urządzeniu mobilnym).
- Teatr zastrzega sobie prawo do zmian w repertuarze.
- Wszystkie informacje na temat repertuaru, scen, cennika, zniżek, ofert specjalnych, godzin pracy kas biletowych i inne opublikowane są na stronie www.teatrsyrena.pl.
- Osoby dokonujące płatności za pośrednictwem banku zagranicznego winny uwzględnić koszty pośrednictwa bankowego, gdyż tylko pełna zapłata w wyznaczonym terminie gwarantuje realizację zamówienia przez Teatr.
VIII – Vouchery
- Teatr Syrena sprzedaje vouchery w trzech strefach:
- a) Voucher strefa I – 160 zł
- b) Voucher strefa II – 140 zł
- c) Voucher strefa III – 120 zł
- Jeden voucher można wymienić na jeden bilet.
- a) Voucher strefa I – 160 zł – można wymienić na bilet w dowolnej strefie (także na wydarzenia na Scenie Bistro) z wyłączeniem premier i spektakli gościnnych, spektaklu sylwestrowego oraz loży;
- b) Voucher strefa II – 140 zł – można wymienić na bilet w strefie II i dalszych (także na wydarzenia na Scenie Bistro) z wyłączeniem premier i spektakli gościnnych, spektaklu sylwestrowego oraz loży;
- c) Voucher strefa III– 120 zł – można wymienić na bilet w strefie III i dalszych z wyłączeniem premier i spektakli gościnnych, spektaklu sylwestrowego oraz loży.
- Voucher oraz bilet wymieniony z vouchera nie podlegają wymianie ani zwrotom.
- Vouchery sprzedawane są w kasie Teatru Syrena przy ul. Litewskiej 3 (płatność kartą/gotówką) oraz przez stronę www.teatrsyrena.pl
- Voucher można wymienić na bilet w każdym czasie (w kasie lub przez stronę www.teatrsyrena.pl) pod warunkiem dostępności miejsc na planie widowni.
- Voucher po dokonaniu wymiany upoważnia widza do darmowego skorzystania w dniu spektaklu z deserowego menu w bufecie.
- Vouchery zakupione na sezon należy wykorzystać do 15 lipca bieżącego sezonu teatralnego.
- Za niewykorzystany voucher Teatr Syrena nie zwraca pieniędzy.
- W przypadku odwołania spektaklu, na który była rezerwacja Vouchera, Teatr Syrena zobowiązuje się zaproponować bilety na ten sam tytuł grany w innym terminie.
- Jeżeli cena biletu jest niższa niż wartość vouchera, kasa nie zwraca różnicy. Nie jest możliwa zamiana vouchera na bilet w wyższej strefie cenowej za dopłatą.
- Voucher, który nie zostanie wymieniony na bilet, nie uprawnia do zajęcia miejsca na widowni.
- Tracą ważność vouchery bez wskazanej na nich daty ważności.
IX – Szczególne zasady sprzedaży biletów w okresie obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego albo stanu epidemii
- Teatr udostępnia widzom miejsca zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, stosując ewentualne ograniczenia w zakresie prowadzenia działalności twórczej związanej z wszelkimi zbiorowymi formami kultury i rozrywki w okresie obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego albo stanu epidemii.
- W przypadku, gdy na określone wydarzenie w wyniku zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa została zmniejszona liczba miejsc na widowni w stosunku do limitów istniejących w chwili sprzedaży, Teatr zastrzega sobie prawo odwołania odpowiedniej liczby opłaconych rezerwacji, tak aby na widownię została wpuszczona wymagana liczba widzów.
- W przypadku, o którym mowa w ust. 5, odwołane zostaną w pierwszej kolejności rezerwacje opłacone najpóźniej tj. najbliżej terminu spektaklu.
- Widzom, których rezerwacja została odwołana, przysługuje prawo do otrzymania zwrotu środków lub zamiany opłaconych biletów na voucher z trzymiesięcznym terminem ważności.
- Zwrot, o którym mowa w pkt 4. zostanie dokonany w terminie do 180 dni od daty odwołania wydarzenia na podstawie dostarczonego biletu i dokumentu sprzedaży (paragon, faktura VAT) w formie jakiej dokonano zapłaty.